nuxoe.com logo

6.sınıf 2. Dönem 12. Hafta NESNELER KONUŞUYOR


Bu hafta Scratch eğitimlerimize devam ediyoruz. Bu haftanın uygulaması olarak ders kitabımızda bulunan Şakacı Penguen ve Sahne Dekorları Arası Geçiş ve Çiçek Toplama ile ilgili projeler yapacağız. Tabi ki bununla yetinmeyip geri kalan zamanımızda başka uygulamalar yapacağız.Bu haftanın 2. Dönemin 12. Haftası olan Nesneler Konuşuyor Ünitesini işleyeceğiz. Geçen hafta 6.sınıf 2. Dönem 11. Hafta HAYDİ CANLANALIM   konusunu işlemiştik eğer daha bu haftanın konusuna geçmediyseniz bir önceki haftanın konusunu inceleyebilirsiniz.
Bu etkinlikler ile 
  • 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
  • Yukarıda belirttiğim kazanımlar ile öğrencilere bu çalışmaları yaptırmayı hedeflemekteyim.
Hadi şimdi, dersimize başlamadan önce Şakacı Penguenin bir videosu izleyelim, tabi ki bu da bize projemizi nasıl oluşturacağımız ile ilgili bir fikir verecek. Geçen hafta hareket konusunda bayağı bir örnek yapmıştık. Bu videoyu izleyerek önce sizin bu uygulamayı hazırlamanızı istiyorum. Bakalım öğrendiğiniz bilgilerle bu projeyi hazırlayabilecek misiniz? Tabiki yapamazsanız sıkıntı olmaz birazdan beraber hazırlamaya başlayacağız.

4.0 ŞAKACI PENGUEN (yapılmayacak)

Bu videoyu izlediğimiz zaman aslında işimiz çok kolay karşılıklı konuşan 2 tane kuklamız ve en sonunda bir gülme efekti olacak.
Tabiki bunu hazırlarken 2 tane yöntemimiz var.
1. Yöntem kuklamızın konuşmasını yaparken diğer kuklanın beklemesi gerekmektedir. O yüzden aralara 1 sbekleme kodunu kullanabiliriz. Bu şekilde de hazırlanabilir. 
2. Yöntem de ise  olan "Habersal" bloklarını deneyeceğiz. "Habersal" blokları Scratch öğelerinin (kuklaların ve sahnelerin) birbirleri ile iletişim kurmalarını sağlar. Bir kukla için yazdığınız bloklar, "Habersal" komutu sayesinde diğer kuklaların eylemlerini de etkiler. Bir hareketi başlatmak için “... haberini sal” (haberi gönderir ve hemen eyleme geçmesini sağlar) ya da “... haberini sal ve bekle”(haberi gönderir ve sonraki eyleme dek bekler) komutları kullanılır ve  “... haberi gelince” komutu bu haberleri alarak bir sonraki eylemi gerçekleştirir. Örneğin bu projedeki gibi karşılıklı konuşmayı sağlamak için en kolay yöntem olan Haber Sal yöntemini kullanacağız.  
Şimdi bu uygulamanın yapılışı ile ilgili dökümanı inceleyelim.

Yukarıdaki dökümandan Şakacı Penguen in 2 farklı yöntemle yapılışı açıklanmıştır. Hatta diğer uygulamamız olan Sahne Dekorlar Arası Geçiş ile ilgili örneğimizinde yapılışı bulunmaktadır. Bunları inceleyip beraber yapmaya başlayalım.
Şimdi yapılmış örnekleri aşağıda görebilirsiniz.  
Benim yaptığım uygulamadaki blokların resim 

4.1 YOKLAMA


Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek

4.2 SAHNE DEKORLARI ARASI GEÇİŞ

2. Uygulamamız olan Sahne Dekorlar Arası Geçiş yapmaya başlayabiliriz. Bunun nasıl yapıldığı yukarıda paylaştığım açıklama dosyasının içerisinde yazmaktadır. Buna göre hazırlamaya başlayabiliriz. Bunun da örnek yapılışını aşağıda paylaşıyorum. 

4.3 ÇİÇEK TOPLA

3. Uygulamamız ise Çiçek Topla uygulaması. Bu uygulama hem çok eglenceli hem de hazırlaması çok basit. Kendimiz istediğimiz renklerde çiçek hazırlayacağız ve yeni bir blok olan Değişkenler (Operatörler) bloğunu öğreneceğiz. Bu blok bize skor/ puan bilgilerinin sayıları saklayacak ve ekranda gösterecek ve çiçek topladıkça artacak. Hadi uygulamamızı görelim..

Bu yugulamada kelebek kuklasını kütüphaneden bulunan butterfly kuklasını kullandık ama kullanıdığımız çiçekleri kendimiz çizdik. Buna göre aşağıdaki kodları kullanabilirsiniz.
Bu hafta yapmayı planladığımız 3 tane uygulama yapmış olduk.
Sizden ricam bu yaptıklarımızla yetinmeyip kendinizi Robotik kodlama ve Arduino konularıyla kendinizi geliştirmeniz. 
Haftaya 6.sınıf 2. Dönem 13. DÜŞÜNEN BİLGİSAYAR konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Uygulamalar ile ilgili sorularınızı aşağıdaki Mesaj Kutusuna yazabilirsiniz. 

 
Mesaj Kutusu MESAJ KUTUSU

Henüz Yorum Yapılmamış.

KATEGORİLER SİTEDE ARA
Sınav Tarihleri
Tinkercad Sınıfa Giriş
KATEGORİLER KATEGORİLER

Web Sitemizde 23 Kategori'de, Toplam 336 Yazı Bulunmaktadır.

En Çok OKunanlar En Çok Okunanlar
Son Yorumlananlar Son Yorumlananlar
Etiketler Etiketler